Son tot schrijfsel 12

Voorbereiden fair is leuk. Ik zit een dagje verplicht binnen, want mijn tandjes zijn op reis. Vanmiddag kan ik ze weer ophalen. Wie lacht? Ik lach mee. Zelfspot is best leuk. Imke zegt, we spelen vandaag buiten goed, Sieb. Niet om aan te zien dus. Veel koffie, dat kan altijd. Wie niet kan fairen, bestel maar wat! Alles voor ons goede doel.
50dagen#schrijfselSon#dag8
Maar wat blij dat ik weer met een volle mond mag praten. Uiterst vermoeiende dag. Kwamen de folders ook nog veel te laat. Dus eerst aan de friet, daarna als een raket vouwen en delen met Sela op 10 en een lief meisje dat woordelijks volgt, schattig gezang. Of de Geest waait. Sieb mag bij mama logeren en lang, lang opblijven. Ijs en cola is dan wel super leuk ineens. Hij moet dus heel laat in bed en ik vroeg, want we gaan tegelijk en heel lang lezen. En geen wekker zetten, aldus Sieb. Heerlijk concept. 50dagen#schrijfselSon#deel2dag8.

Het kost wat moeite, maar mn bff was jarig dus dan moet je hoe dan ook gaan. Zus en soulmate, zo gaaf haar te hebben. Hoe het vandaag ging en nu hier eruitziet, joh, eitje. Eerst even nog wat omschakel-activiteiten.
50dagen#schrijfselSon#dag9

Koningsdag. We dragen zonder commentaar de koning een warm hart toe. Da-me-Nederlanders-bin. Lang zal hij leven.Voor wie een lekkere bak koffie wil en van de fair wil voorproeven, welkom. Of gewoon even struinen! Het mag. Fijne dag.

Morgen is t zover. Wat heb ik er zin in. We vieren dat 't kofffiehuis 2 jaar de deur openzet voor wie behoefte heeft aan een babbel, aan contact of aan gewoon koffie en even niks. Daar komt bij dat de verkoop van eerlijke koffie is gestart en er tegenwoordig zoveel moois te koop is voor goede doelen. Doe kleine dingen met grote liefde en je ziet, het maakt zoveel mensen blij. Kom allemaal even neuzen. De moeite waard. En als extra morgen workshop zeepketting. Feest dus.
Welkom van 10 tot 3. Son#voor#elk#kind#in#vrijheid.
50dagen#schrijfselSon#weeraldag10

Door al t gefair mn schrijfsel bijna vergeten. Ben er klaar voor. Vanavond even met mezelf en een kinder-cd aan gezeten. Of het nu stel op de Heer in alles uw vertrouwen is dat land in mijn hart of mijn hele hart is blij, ik voel me veilig bij God de Heere. U wijst de weg aan mij naar het leven met U, zingen raakt zo vaak.
God weet waar we doorheen worstelen. Ook een hart vol verdriet ziet hij. En dan kunnen die beiden ook nog samen gaan. Wondervol. Laat maar zijn, Hij is erbij. En hoe dan ook, Hij heeft t laatste woord. We gaan morgen voor een goeie fair. En reuzeveel leuke mensen ontmoeten... Zin!
50dagen#schrijfselSon#dag11

Avond. Gordijntjes dicht, rust in de tent. Wat een mooie dag om zo samen met geliefde kennissen, vrienden een fair-dag te houden ter ere van het 2-jarig koffiehuis. Het was een soort koffiehuis in het groot, met veel koffie en overheerlijke taart, cake, kruidkoek en wat voor smullerij nog. Omdat er nog wat gebak over was dit ook nog verkocht en zo haalde we net de teller over de 200,-, dat dan toch weer een leuk bedrag is voor onze IJM. Als extra de zeepketting van Ella erbij, gezellige boel. Jammer dat er een dikke ontsteking bij zoonlief z'n kies zat, wat de hele dag wreekte en beroerd deed. Maar de tandarts zei dat het natuurlijk opgelost ging worden, even dik vertroetelen dus met liefde en pijnstilling. Morgen rustdag. We zijn er aan toe. Maar kijken terug op een prachtige dag en dit gaan we natuurlijk heerlijk herhalen elk jubileum. Voor een goed doel komt Son uit de stoel. Uh..stoel..voor koffie ook. enne...gewoon voor elk mens:-).
50dagen#schrijfselSon#dag12
ps: geef bij de laatste gebakjes een brownie-pot mee aan een moeder, omdat ik weet dat haar zoon bakt. Komt ie speciaal aan de deur om me te bedanken. Smelt, wat zijn er toch veel leuke momenten. Ik geniet na.





Reacties

Populaire posts van deze blog

Zaai liefde

Of 't toch zo gaat

Toestand