reuring

Twee studentes zorgen voor reuring, ze wonen in een villa met oude mensen en ze betalen ongeveer de helft huur. De rest bieden ze een helpende hand als bijvoorbeeld de slaapwacht hulp nodig heeft, ze koken een warme maaltijd in de week, ze voeren de vissen en maaien het gras en maken makkelijk een praatje met bewoners, zodat die een lijntje houden naar de buitenwereld. Wat hou ik van mensen die reuring brengen in de goede zin van het woord. Oud is goud, jong durft! Geen ja maar, gaaf!

Toch maandagmorgen weer van m'n fietsje stappen en m'n bejaarde-fan bijpraten. Ze zit dan altijd buiten op een bankje, weer of geen weer, want dan is de schoonmaakster er en wil ze niet in de weg zitten. Blijkbaar is ze meer gehard als ik met haar 94 jaren, ik bibber en zij vertrekt geen spier. Ik sprint voorbij, maar spring toch van mijn fiets en babbel gezellig een poosje. Die minuten zitten geven haar zoveel blijdschap dat ik altijd weer helemaal bedankt naar huis verder fiets. En verrijkt, ze is een prachtmens. Maar natuurlijk wil ik niet altijd. Moet ik weer zoveel. Volgende keer alleen maar denken als ik haar zie, reuring:-).
50dagen#schrijfselSon#dag3

Reacties

Populaire posts van deze blog

Zaai liefde

Of 't toch zo gaat

Toestand