bruisend

De Pasen is bijna voorbij. Wat gezellige dagen kunnen zijn, zijn soms ook dagen waar eenzaamheid en verdriet bij mensen juist meer schrijnend is. Feestelijk alleen. Ik was dit jaar niet zo toeleverig naar Pasen, weet niet waarom, nou ja, weet ik het niet? Het gevoel van U zij de glorie was niet persé in dit weekend te proppen. Wel lees ik met groot plezier de 40-dagen-kalender van Tear, laat de inspirerende stukjes op me in werken, daar geniet ik zo van. Mensen die durven buiten kaders te denken, maar vooral ook buiten kaders te doen. Ik krijg er energie van en flink wat adrenaline-momenten. En ik laat het gevoel bruisen, oh, oh, oh, wat kan ik bijdragen. Er kan zoveel, er is zoveel te doen, je leven delen is zo een grote uitdaging, het houdt niet op.

Toch ben ik soms ook erg ontevreden, rusteloos. Ik banjer heen en weer, lees een stukje, ga toch weer rommelen, lees nog een stukje, zoek naar chocola, lees weer een stukje. Ook dat is op en top Son. Ik ben er niet blij mee of zo, het is een gegeven. Zeg tegen mezelf, Son, doe er wat aan, maar toch, verdwijnt het zoveelste paaseitje naar binnen. Of het af en toe mag? Oh ja hoor, maar het zint me gewoon niet. Heb jaren zonder chocolade gedaan, puur om m'n velletje wat het niet zo fijn verdraagt, maar dit jaar was de rem eraf. En kreeg me daar een partij chocolade dit jaar, daar zeg je u tegen. Je weet, ik verkoop alles, maar dit was even anders:-). Misschien dat een echte fret-kees bij deze hoeveelheid nog zegt, sjonge, dit is een eitje, maar het gaat om het idee, ik baal ervan. Dus lang genoeg ontevreden geweest, ik ga er wat aan doen.

Veel mensen motiveren mij. Ze zullen het niet weten, ik ken ze van schrijven in een krant of tijdschrift, maar ik smul van allerlei actie en leefstijl. Opkomen voor zwakken, yes, actie voeren voor kinderen, zeker weten, milieubewust, leuk, consuminderen, bere interessant, omzien naar elkaar, jaaaaa. Ik voel het bruisen. Dus zet ik een stap. Tot Pinksteren ga ik m'n gedachtenspinsels opschrijven en u bent getuige. Waar ik begin? Geen idee. Waar ik eindig, ergens, maar ik spring en begin. Best een leuke manier van leven. Gewoon ergens beginnen. Het heeft me al zoveel goeds gebracht. Lukt me dit 50 dagen? We gaan het zien. Zoeken naar de Weg. Durven.

Wat bij je past, mag je doen. Wat je raakt, mag je vorm geven. In je leven hier.
Het graf is leeg, absoluut. We leven na Pasen. Wie bruist, hij bruise voort, wie nog in grafstemming is, hij wete iemand naast zich, meevoelend, zonder advies, er zittend. Ook dat bewerkt de Opgestane, Hij kwam heel gewoon. Naar mensen op zoek. Soms zoek je samen. Het is allebei te be-amen.



Van Pasen naar Pinksteren, bewust nadenken over hoe leef ik, wat wil ik. De gedachte..er kan zoveel..is meer motiverend als..ik kan niet alles. Voor mooie plannen toch eens stil zitten.
50dagen#schrijfselSon#1

Reacties

Populaire posts van deze blog

Zaai liefde

Of 't toch zo gaat

Toestand