schrijfsel 6

23 april 2015 vond ik dat ik genoeg had nagedacht om een koffiehuis te beginnen en zwaaide op donderdagmorgen de deur open voor wijkmensen en voor wie maar wil. Laagdrempelig, een koffiezetapparaat dat reutelt en wat lekkers, en gewoon jezelf zijn, meer niet. Ik vond het reuze spannend, zal dat wel gaan? Straks zit ik daar alleen. Wat heb ik genoten van het hele proces wat daardoor op gang is gekomen. Mensen leerden elkaar kennen, mensen voelen zich thuis, hangen, kletsen, mo...pperen, vertellen, steunen elkaar. Het houdt niet op bij de donderdagmorgen, er is al een heel netwerkje ontstaan van steun, vriendschap, omzien naar elkaar. 

Daarnaast is de 'shop' ontstaan en hebben veel kinderen leven en vrijheid meer gekregen. Goeie Hoop, schoolmateriaal Ghana, Afrika, de Filipijnen, vluchtelingen en vooral ook IJM, International Justice Mission. Klein beginnen en grote dingen doen, heerlijk. Ik ben er nog steeds mee in mijn element en blijf oriënteren wat ik kan doen en wat de Weg is. Als kinderen in de verdrukking zitten, komt Son in actie. En jullie lezen en leven mee:-).



Na twee jaar koffiehuis is het tijd voor eerlijke koffie. Ook daar denk ik over na. Eerst weeg ik alles af en blijf ik de argumenten tegen opsommen, wat helpt het, aah, 't is so duur, is het wel lekker. Maar eerlijk durven kijken naar de wereld om je heen en ook eerst naar jezelf vraagt zo z'n stappen.
Woord en Daad verkoopt koffie die lekker is en waar arme boeren ook van kunnen ondernemen op een eerlijke manier. Een betere wereld, tja, daar hoort ook wel betere koffie bij. Koffie met hart en ziel. En ik word verkooppunt! Wederom...zal het gaan? Ach, ik probeer gewoon. Al zou ik maar een paar klantjes hebben, is toch de positieve 'olievlek' weer begonnen. Ik heb twee cadeau-verpakkingen voor een tientje per stuk en de pakken heb ik ook binnen, om te beginnen. Kijk maar op de foto.
Volgende week is het fair. Ik heb er zin in. Tweejarig jubileum, proef even mee aan de gezelligheid. En dat wat klein begint ontzettend leuk kan zijn.
50dagen#schrijfselSon#dag6
Meer weergeven


Reacties

Populaire posts van deze blog

Zaai liefde

Of 't toch zo gaat

Toestand