Vrede#delen

De tijd van de vrede breekt aan. Vrede op aarde. Helemaal nuchter? Ja hoor. Ik drink koffie. Maar ik vind advent..toeleven naar Kerst..altijd zo een heerlijkheid. Ik zing stille nacht als grootste belofte-lied ever. Komt allen te zamen blijft een heerlijk speel- en zinglied. Ik ben er dol op. En voor alle mensen die geen vrede hebben, bid ik de hele maand ze de vrede toe. Dat kan namelijk altijd. Vrede in je omstandigheden. Het lijkt bar onmogelijk, maar tipjes vrede uitdelen... is al zo een mooi werk. Ik doe het met groot genoegen. Zingen, leven, delen. Ik gooi me er weer maar in. Schrijven. Elke dag als t lukt. Er zijn zoveel mooie manieren om naar het Kerstfeest toe te leven. Ik lees zelf zo graag wat los en vast is. Maar meegenieten hoop ik met deze schrijfseltjes te bereiken. Welke kant het op gaat, laten we vieren. Sonschrijft#bijna-advent#vrededelen

De vrede van zondag. Mag mee naar de maandag. De hele week door. Ik doe er m'n best voor, wat niet zegt dat het altijd lukt. De kamers boven stofvrij, althans..de vloeren. Dan heb je bij pubers al heel wat. Zoonlief doet stage en vereert zo tandarts met bezoek. Nee, geen controle😕. Boodschappen voor een zieke vrouw. Een stukje vrede op het schoolplein. En wat eten we? Gewoon gezonde kost. De vrede van zondag. Mag mee naar de maandag. En welke dag volgt.

Achter ieder deurtje hangt een geurtje. In ieder huisje wel een kruisje. Dat is een gegeven. Soms heb je daar last van. Door verdriet. Door gemis. Door lastige omstandigheden. Soms negeer je dat. En vier je toch gewoon feest. Nonchalant? Nee briljant. Dat dit lukt.
Kleine pakketjes gedeeld vandaag. Gerommeld met een klein oppas-vriendinnetje. Rustigjes met muziekje. Goed voor mij ook. Voor een lieve vrouw een hart onder de riem..ook letterlijk als lijst. Voor lieve kleine meisjes pepernoten-potjes. En een sponsor maakte dit extra mogelijk. Ik schonk koffie. En deelde gezelligheid. Met ondertussen folders vouwen met een 'jarige' buuf. De ander ontmoeten, een cadeautje.
Sonschrijft#advent#vrededelen

Kom gerust even neuzen..de shop is gezellig. Voor je de grote winkels bezoekt ff naar de goeie doelen shop, waar gezinnen aan warmte worden geholpen (gisteren voor 5 gezinnen gesponsord). En 4 kippen betaald voor Afrika, een stichting voor mensen die het geen eitje vinden om rond te komen. Zoonlief wilde een koe, daar hebben ze veel meer aan😕. Die vond ik een beetje duur. Eerst de kip, wie weet dan de koe naar een ander toe.

 2 zonen op snuffelstage..gloeiende trots op zulke knullen. en één snuffelstage werkelijk na een dag tot baantje geworden. Gloeiende trots..een kippenboertje..bloed kruipt waar t niet gaan kan. Wat een kanjer. En dan de pakjesavond. De pakjes naar ieders zin. Genieten is dat toch. Geen overdaad, maar juist zeer gepast en mooi. Zelf ook verwend. Reden van pakjesavond benut😂. Kostelijk. Ik buik nog ff uit van pepernoot en roomborstplaat. En vandaag nationale complimentendag geloof ik. Echt..ik doe wat ik niet laten kan..het goede met de Goede. Maar ik voel me vereerd.
En prinses zucht van onder de wol...dat ik nou toch met sinterklaas een baby kreeg. Smelt.
Sonschrijft#advent#vrededelen#superdag

Na een volle kamer weer de boel aan de kant. Pakketten van vrouwen voor vrouwen gemaakt en daar kwam wat rommel bij kijken. Het leek de kerststal wel. Pauze. Wat kan een uurtje alleen goed doen. Het zijn in ieder geval schitterende pakketten geworden. Dat gaat blijdschap verspreiden. En de speculaascake was heerlijk, sponsor.😋. Nog een rondje vanmiddag bij de koffie. Mjammie.
Het is weer voor stampot zuurkool. Lievelingseten voor zachtezoon. En komt er net nog een boek binnen waar hij al zo lang naar verlangt. Tel je zegeningen..één voor één.
Sonschrijft#advent#vrededelen

Weekend. Waar vrijheid begint met bezoek van een neef en we de chinees een keertje aan laten rukken. Heerlijk. En dan natafelen met bakjes koffie....praten, praten. Helaas moet zoon nog naar de hap. Heeft wat in zijn oog. Gelukkig dat neef stagebegeleider dit projectje ook nog op zich neemt. Het valt even niet te negeren. Het kan er zo volmaakt uitzien, maar we lijken net een gezin😉. De laatste sint-avond bijna klaar en dan mag de sint-adrenaline totaal zakken. Wat hebben we genoten. De choco-voorraad weer goed geweest. Morgen uitslapen, al hebben we nu een kippenboertje in huis die er vroeg uit moet. Brrr. Maar we zullen zijn enthousiasme niet temperen. Ook moeder niet😨.
Sonschrijft#advent#vrededelen

(wordt vervolgd)

Reacties

Populaire posts van deze blog

Zaai liefde

Of 't toch zo gaat

Toestand