vrede delen (5)

Wat ik doe? Ik probeer een stukje piano als wens neer te zetten. Dat gaat me nog niet goed af. Vanmorgen thuis gebleven met een buchelend ventje en een herstellend meisje. Want meis wil of ziek mee naar de kerk of dat mama blijft. En ach, kan een keer. De eerste keer in 2017. Hopelijk zijn we morgen compleet bij het kerstfeest. Ik heb deze aanlooptijd naar kerst veel vrede gedeeld. In de vorm van koffie, lekkers, praatjes, schrijfsels. Blijf ik altijd positief? Nou altijd is veel. Maar lang wel ja. Ik treur ook wel eens een dag. Soms baal je van kerst. Van gemis, verdrietige dingen. En begrijp je daar mensen ook in. Iedereen zijn pakketje te dragen. Ik draag mee bij anderen. Anderen dragen mee bij mij. En dan toch. Een Heiland die geboren is voor ons. Die de vrede gebracht heeft in situaties die onmogelijk zijn. Die troost waar getreurd wordt. Tja. Dan kan ik niet anders dan danken en jubelen. Christus is geboren. In 2018 hoop ik er weer kracht voor te krijgen. Ik wil weer vrede delen. Met jullie. En maak ik wonderen mee? Je hoort t.
Sonschrijft#advent#vrededelen#dag23


Ik zit bij de voordeur. Koud maar ja. Dan weer een envelopje. Dan weer een lief potje koekjes. De vrede op aarde in Zijn heerlijke aanwezigheid wens ik iedereen toe. Dwars door alle duisternis en ellende is Jezus het Licht. En niet zomaar een beetje licht. LICHT. Laat maar verspreiden..HEERlijk. Maar ook nieuwsgierig..wie doet dit allemaal. Ben gewoon mens. Verwend mens die Son. Ik raad iedereen de geef-leef-stijl aan..het maakt zo rijk. Zal jullie aansteken😉. Ondertussen puzzel ik met zieke zachtezoon. Vrede op de bank ook. Zeer rustig tempo.
Sonschrijft#advent#vrededelen#erezijGod#dag24

TeVREDEn over onze kerstinvulling. Op onze eigen manier lekker gegeten. Vrouw bezocht die alleen is en vriendin een tweede kerstdag uitgenodigd. Eten gedeeld aan mensen, die t nodig hadden. Grote bijdrage aan 'Syrië' van de shop. Alle kinderhanden 50,- Aaah. Dat maakt me blij. Leren geven is zo goed. Fikse wandeling en gewoon heerlijk spelletjes aan tafel. We duiken het van dale spel op. Eens proberen. Nog geen nacht..
Sonschrijft#advent#vrededelen#dag25

Bij de nagalm van het Ere zij God willen we de vrede vasthouden. Zo mn stoere zoon tussen de kerst onverwachts zei. Mam. Waarom zingen we ere zij God alleen met kerst. Het is toch een prachtig lied? Absoluut waar. God is door velerlei woorden te eren. En de daden versieren dat vooral. Het goede doen. Het kwade overwinnen. Het voornemen wat bij blijft voor en na januari. Mijn goede voornemens starten altijd het hele jaar door. Nu in ieder geval een stapeltje post verwerken voor 1 januari. Liefst januari weer aan de schrijf. Wie weet. Geef en leef. Bovenaan t programma van ons leven. Met velen om ons heen. Aanstekelijk. In lichte dagen. In donkere dagen. Omdat Hij leeft.
Sonschreef#advent#vrededelen#dag26#danklievelezers

Reacties

Populaire posts van deze blog

Zaai liefde

Of 't toch zo gaat

Toestand