vrede delen (4)

Bezinnen op derde advent...zinvol mijmeren over kerst en ondertussen je naar rennen om alles,voor de vakantie los barst, geregeld te hebben. Pfffft. De folders is een ware klus als er zieken zijn. Al vouwt de zieke dapper krantjes. En dan aanbellen..fijne kerst..als je de wijk een poosje (wat jaren) loopt, krijg je best waardering. Ook weer leuk. Maar je doet er 7x zo lang over. Brr. Morgen nog..volgende week..we zien wel😑.
Morgen gaat Son netwerken, laatste bijeenkomst voor de kerst, IR-vergaderen, ook nog even voor de vakantie, folders helpen en kerst-koffiehuis creëren. Of de dag lang mag duren. Vandaag en gisteren veel aanvoer voor 'het kastje' gekregen en een schitterend pakket voor mezelf. Daar mag ik niet van delen, ze kennen me. Maar dat is genieten en doe ik dus niet ook. Schitterende doos!
Ik vind het fantastisch en ben dankbaar dat zoveel mensen kleine initiatieven hier een warm hart toedragen. Dat heet samen en samen in een koude wereld is zo prettig. En het blijft favoriet wat moeder Theresa ook al begreep, klein wordt groot. Ik zie het gebeuren. Kleine prullen, veel opbrengst. Weinig mensen wordt groot netwerk. Allerlei thema's als omzien naar elkaar, duurzaam, gevangenen vrij passeren. Zo gaaf. Daarom durf ik jullie oo vragen. Ja mag, nee mag. Ik heb al veel gekregen. Voor een kerst-koffiehuis met uitloop tot samen eten heb ik nog nodig:
Een kerst tafelkleed
Kerststol
10 witte harde broodjes
6 croissants
1 x ham
Mandarijnen
Iedereen is welkom. Even koffie, even thee, een lekker hapje, stukje stol of brownie, kom heerlijk langs. Voel je niet teveel. Kerst is voor iedereen. Net als het Kind.
Sonschrijft#advent#vrededelen#dag18

Vrede delen. Zo leuk om te schrijven en het te leven. Vandaag kerst-koffiehuis met een tafel vol lekkers. Wie me kent, weet dan dat ik in de kamer nog kranten op moet ruimen, tafel ordenen, schoteltjes gereed, noem maar op. Ach ja. Het draait hier tot schooltijd ook vol dus je kan niet alles hebben. Door volledige sponsoring is de kerst-instuif volledig van jullie binnen gekomen. Geweldig. Het kastje buiten vult enorm, zodat mijn wens is dat er veel mensen zonder schaamte plezier van gaan beleven. En is dat nog niet zo? Het mag tijd hebben en anders kom je een keer om de koffie. Dan helpen we je van schroom af. Geef en leef. Gaaf om mensen een emté-pakket mee te kunnen geven. Heb zelf ook! Hou van die koffielui. Flink wat koffie gaf de spirit om naar de pleinwacht te rennen. En se boodschappen te doen voor onze krijger van mantelzorg. Past goed in deze tijd.
De boys totaal niet fit maar samen een heerlijk niveau van ziek zijn. Vroeg in de koffer vrijwillig zegt nog dat ze niet beter zijn.
Mn kleine meisje komt met haar mapje bij de piano. Voor het ere zij God. Mooi samen. En wat treft. De woorden blijven raken.
De afwas prijkt op t aanrecht😕. Ik zie nog net een man eitjes halen. Kansje..ren..naar de deur. Meneer..kerststol? Wat..is...kerststol? Kijk. Oh. Wat kost dat? Niks meneer. Voor u. Mevrouw komt ook kijken en dat valt in de smaak. Meneer legt nog uit dat hij vorige keer wat te weinig in geld potje had gedaan, maar nu alles had gerekend. Eerlijk is zo heerlijk. En de inburgering heeft er weer een woord bij..stol.
Zo leef ik zo graag. Open huis. Open hart. En nu rust in de tent. Met afwas😂. De shop is nog twee dagen voor kerstdecoratie en moois te halen. Het kastje vol lekkers. Het goede doel, geloof, hoop en Syrië, bloeit. En zo rustig dat ik geen koffie heb? Dat nooit😀.
Sonschrijft#advent#vrededelen#dag20
Heb t binnen. Na een dag eieren delen, eten delen, shopje delen, eten innen. Een berg. Nog net even om melk en wat groente geweest en we doen t ermee tot dinsdag. Het vrede op aarde linken we niet aan fr...op aarde. Al kunnen we als hoofd-, na-, voor- en tussengerecht gerust kerstkransjes eten. Athans..dat geldt voor wie niet spuugt. Loop in de winkel..denk gezellig muziekje..nog steeds niet gewend aan mijn eigen beltoon. Mam, kom nu, Imke spuugt😨. Bèèèh. Rustig ogend stamp ik op de trappers naar huis.
Prinses ligt weer. Vredig. Bed weer schoon💪. De was draait. Koffie mijn deel. Ik schrijf nog wat..
Sonschrijft#advent#vrededelen#dag21


Vrede op aarde. Koningskind viering onderweg. Winkels tot dinsdag dicht, dat geeft wat onmogelijke reacties. Ik kan iig bijna heel Souburg voederen, inclusief onszelf. Rijkdom. Eerst orde scheppen in de chaos. Het is misschien meer de beestenstal dan ik wil. Maar de zieken knappen op gemak op. Ik doe een lummeldag. Wie weet schrijf ik nog een blog. Maar zonder kerst-stress.
Sonschrijft#advent#vrededelen#dag22
Oeps. De bel. 20ste keer. Koffie op dit tijdstip. Het is maar 1x kerst

Reacties

Populaire posts van deze blog

Zaai liefde

Of 't toch zo gaat

Toestand