Bloei

Wat een genieten. Ik zit in de zon. Zie de kleuren van de herfst in de tuin. Ons schuurtje heeft een rood bladerdakje. De besjes die in deze klimmer komen zijn een plezier voor een roodborstje en heel stil kijk ik. Wat een schoonheid.
De rust is uniek voor een zondagmiddag. Krant en interessant leesvoer zijn me even gegund. Tekstjes die me aanspreken scheur ik eruit. Denkvoer. Meestal kom ik niet veel verder dan een paar artikelen, maar de kinderen zijn me goed gezind😃. Wat een rust.
De passiebloem groeit de zitkuil over. Wederom of nog steeds sieren zijn bloemen. Ik hou zo van die plant. Het is mijn dagelijkse herinnering. Het leven gaat niet vanzelf, maar ik bloei. Je passie mag er zijn. Laat maar bloeien.
Ik 'leef' wat af. Ik geniet zo van kleine dingen, die me een groot gevoel van vrede geven. Ik word er zo blij van. Gewoon leven. Bol van compassie. En hier en daar rust.
Wie in mijn passie wil delen, loop gerust mee. Ik kweek voor t eerst van mijn leven passiebloempjes. Om te laten zien, vol passie is zo mooi. De uitwerking wacht nog. Maar de bloei is er. Dankzij de Tuinman

Reacties

Populaire posts van deze blog

Zaai liefde

Of 't toch zo gaat

Toestand