Zeeuwse vrouwendag

April, Zeeuwse vrouwendag. April, de maand dat Kingma's koffiehuis een jaar de deuren open heeft. Wat ben ik er elke dag nog blij mee dat ik dit begonnen ben. Vrouwen, die vaak wekelijks hun weg weten te vinden om hier samen koffie te drinken, lekkers te nuttigen en die zomaar komen praten over wat hun zoal bezig houdt. Opvoedingsperikelen, geldsores, vrouwendingen, schoolverhalen, het komt allemaal langs. En ook verdrietige dingen worden gedeeld. Hoe mooi is het te zien, dat na een jaar toch stapjes herstel en genezing te zien zijn in levens van vrouwen en dat allemaal door het eenvoudige idee 'er zijn'.

Zet de deur van je huis maar open, mijn hart is het er mee eens. Na een jaar borrelen de nieuwe ideeën weer op. Ondernemend genoeg ga ik weer eens in gesprek met nieuwe mensen. Als dromen mag, dan mag brainstormen ook. De maand van de slavernij is voorbij, de slavernij niet. Durf ik even zwart te zijn, mee te leven en mee te lijden met zoveel mensen en kinderen,  die in diepe nood hun leven leven. Is dat leven? Durf ik Zijn gerechtigheid daar te gaan brengen? Niet omdat het moet, maar omdat het kan?

God eerst. Na mijn man, mijn kinderen, mijn shopje, mijn koffie, mijn vele contacten....uh, God eerst. Oeps. En toch? De drive is er. Zijn koninkrijk mag komen,  nu al, hier, stukjes zichtbaar makend.

Die Zeeuwse vrouwendag bezorgt me een berg werk. Hoe verrijkend. Ik ga door. Wat erin zit, komt eruit. Samen gaan, delen en vermenigvuldigen. En wat gedaan wordt uit liefde voor Jezus, dat houdt zijn waarde. Voor altijd.




Kingma's koffiehuis, nog steeds gewoon voor elk mens

Reacties

Populaire posts van deze blog

Zaai liefde

Of 't toch zo gaat

Toestand