Tussendoortje

Ik was op weekend. Niet nu, nee, vorige week. Gemeente-weekend. En aangezien ik daar live een blog in mekaar draaide binnen een kwartier kwam het er deze week niet meer van. Op z'n Zeeuws, ieselijk leuk;-). Met vijf kinderen alleen op weekend is vermoeiend. En als het dan nog zo leuk is en je praat met heel veel mensen bij, ik bedoel, als je mond dan ook niet stil staat, tja, dan ben je af. Dus zondagmiddag, avond was het heel stilletjes in huize Kingma en om 9 uur was er geen mens meer op. Nagenietend en voldaan begon de week, die druilerig was en bleef. Als fietser beleef je dat wat intenser en moet je moeite doen het lied: weer of geen weer te repeteren.

Vandaar dus dat de zon weer van harte welkom was. Heerlijk vandaag. In de tuin, snel een wasje erbij, koffie en wat leesvoer. Nog even de blote beentjes. Werk-kom-nie-achteran, is de leus. Eén grote zoon naar de tafeltennis, grote dochter met de nieuwe rib-stick, waveboard of hoe heet zo een ding onderweg, middelste zoon met papa om nieuwe schoenen, gelukkig, met papa, kan er vast nog een ijsje af onderweg. In de tuin word door de overgebleven broer en zus de trap tevoorschijn gezeuld, emmertje overgebleven regenwater dient voor schoonmaak-sop, goed bezig. Ik heet Klus, zegt zoon. En ik heet Klutser, zegt dochter. Ha, ha, ik geniet vanachter de bosjes voor de zitkuil en denk, precies, en ik ben Prutser, op gemakje en nog naar m'n zin ook.

Reacties

Carlien zei…
Gezellig die kids om je heen. Heerlijk die praatjes!
Unknown zei…
volgens mij ben je een fijne prutser!! :-)

Populaire posts van deze blog

Zaai liefde

Of 't toch zo gaat

Toestand