Het kriebelt

Vandaag de week afgesloten met een heerlijke lunch bij van der Valk. Ja, ja, mevrouw ging uit. Of ik deze week niet genoeg gebakjes en lekkers had genoten? Teveel om op te noemen. Allerlei leuke moeders haalden hun verjaardag nog in, koffieochtendjes. Kingma's Koffiehuis ging gewoon open op donderdag, tuurlijk, gezellig. Twee jonge meisjes hielden vandaag hun verjaardag, weer feest. Om vervolgens naar Middelburg te fietsen, lees rollen, om bij van der Valk een club gezellige vrouwen te ontmoeten. Want dat zijn het, allemaal vrijwilligers van het mooie blad Zij en Zeeuws. Fanatiek geïnspireerd door de kartrekkers.

Een blad wat aanspreekt, er mooi uitziet en zorgt voor hier en daar goeie diepgang. Voor iedereen wel iets. En dat we Zeeuws zijn, dat willen we weten, we zien 'r hroos op. Of? Ergens toch nog een halsstarrig zuunig trekje? Het blad kost minimaal, en we lezen het eerst zelf, dan gaat het naar de bure, die m vervolgens aan tante Mina geeft, die m doorgeeft an d'r nichtje, die dat ook stik leuk vindt? Vo mekaar. 
Een mooie missie, over muren heen het geloof in God delen met elkaar! Dat bindt samen en het verrijkt onze zienswijze op geloven.
Daarom kriebelt t. Mag t wat kosten? Kunnen we mensen enthousiast krijgen voor meer abonnees, hup, de grens over van waar we nu blijven hangen? Ik zeg ja. Ik weet wat op centen letten is, maar betaal eerlijk mee als je dan toch heerlijk weg wil duiken in zo een mooi blad als Zij en Zeeuws. Ze verdienen 't.

Ik blijf enthousiast maar zeg, volgende week? Even geen gebakje voor mij:-).

Reacties

Populaire posts van deze blog

Zaai liefde

Of 't toch zo gaat

Toestand