Moeders

Moeders.
Als je de warme, liefdevolle versie hebt een groot goed. En die heb ik. 'Moederdagjes' zijn zo basis hier. Ze komt met de taxi en kijkt al innig of het goed met me gaat. Ze behandelt elk kind als ware het haar eerste kleinkinderen en onze kinderen zijn toch echt de zoveelste. Oprechte interesse in lego-friends en kleurplaatjes. Intens relaxed en haast heeft mams niet meer op deze grijze leeftijd. Ik heb een taartje en broodjes voor tussen de middag. Genieten doen we. Zij neemt op haar beurt gewoon groente en verse worst mee, beste kwaliteit, omdat je dan misschien niet meer aan je eten hoeft te denken die avond. De sokken uit de wasmand ook weer ontpluisd en gesorteerd. De fluitketel glimmend schoon want och kind, wat is die smerig. Had ik het fornuis nog wel gedaan😯.

Wat kan een moeder goud zijn. Ik weet 't. Bij sommige lezers is dit niet zo en bij anderen is er gemis. Ik mis weer andere dingen. Maar als ik haar uitzwaai klopt mijn kindhart harder. En t gloeit na tot lang in de avond. Mam, wat hou ik van de bewondering voor ons leven. Intens gelukkig van. Of zo mn lieve meisje uit..mam...oma mag honderd worden.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Zaai liefde

Of 't toch zo gaat

Toestand