Deel je duurzaam

Morgen weer allemaal aan de koffie met de duurzaamheid als deugd. Kerstkransjes. Pepernoten met choco. Lekkers van de sint. Je hebt een ruilkastje of je hebt t niet. En het moet op, hi hi. Overdaad schaadt😕 maar met gezellige praat is het niet te laat dat je dit huis weer vrolijk verlaat. De Tear-kalendertjes zijn weer binnen. Maar een nieuw idee wat koffiehuis eigen is introduceer ik nu.
Mensen staan snel klaar met een oordeel. Waar het ook over gaat, meningen te over. Ook ik herken het. Praat ook graag😉. Maar wat ik ook herken is stilte en schaamte rondom armoede en dus niet rond komen. Geloof me, die mensen zijn er ook. En die hebben niks aan ongenuanceerde meningen. Die hebben wat aan begrip. Aan luisteren. Aan welkom..je mag er zijn.
Ooit las ik over deelkoffie. In een restaurant kon je een koffie voor iemand betalen die het zelf niet kon. Daar werd niet over gepraat. Een man of vrouw kwam binnen en zei: Graag een deelkoffie en kreeg dan een lekkere bak koffie. Vond dat toen toch zo een leuk idee. Mijn radertjes draaien altijd snel in de vorm van..dat kan ik ook. Delen met velen. Wie niet kan betalen, wil ook genieten. Dus wilde het principe deel eieren inlassen. Maar dat lukt me eigenlijk zonder moeite zelf.
Nu de little free in de tuin staat verbreden de kaders weer enorm. Weer een nieuwe wereld die open gaat. Geven en leven. Bijzonder.
De tear-kalender is nu dus mn deel-ding. Wil je een kalendertje extra betalen, zorg ik dat er één bij de goede persoon terecht komt. Het gaat om vertrouwen. Ik weet t. Maar samen kunnen we meer licht verspreiden dan alleen. En vertrouwen is een prachtig ding. De moeite waard weer eens te ervaren.
Maarre...morgen dus koffiehuis

Reacties

Populaire posts van deze blog

Zaai liefde

Of 't toch zo gaat

Toestand