Ietsje tijd voor 40dagen tijd

Mijn kalendertje loopt. 40 dagen bewust nadenken richting de Pasen. De 40 dagen wat intenser beleven. Wat meer bewust. Intens? Meer bewust?

Ik vind het heerlijk bewust om te gaan met schepping en natuur. Zomaar onverantwoord leven past me niet zo. Als er papiertjes in het park liggen, moet ik de neiging onderdrukken niet altijd gebukt door het park te gaan en met volle handen tot de volgende prullenbak te lopen. Al doe ik het vaak wel. Het maakt verschil. Kost ietsje tijd.

Als ik mensen tegenkom, moet ik me bedwingen niet met iedereen een praatje te maken. (Zeker met grote pubers bij je). Even belangstelling voor de ander. Of ik vraag ze gewoon om de koffie. Deel met hen m'n leven. Het maakt verschil. Kost ietsje tijd.

Als mijn kleren wat hetzelfde blijven in de kast en de sokken met een gaatje ook gewoon in schoenen verdwijnen. Mijn onvrede stijgt over niks nieuws. Dan denk ik, ook dat is duurzaam, ik voel me happy in mijn klof. Geen kinderarbeid voor mijn garderobe, geen arbeid, nog beter:-/. Het maakt verschil. Kost weinig tijd.

Als ik in mijn Bijbel wil lezen en ik er niet toe kom te gaan zitten, tja, dan heb ik mensen nodig, die dezelfde struggle delen. Om samen toch te komen tot bezinning, verdieping. En ik na kan gaan bij mezelf, waarom ik daar ook niet de tijd voor doe, bewust. Als Jezus offer volmaakt is, is dat mijn bezinning meer dan waard. Het maakt verschil, maakt goeie tijd.

Mijn kalendertje loopt. 40 dagen bewust. Mag het ook langer? Het maakt verschil. Geeft eeuwig tijd.




Reacties

Populaire posts van deze blog

Zaai liefde

Of 't toch zo gaat

Toestand