schrijfsels dag 20 en 21

De dagen gaan wat sneller dan ik bij kan houden. De kalender was even niet bijgehouden en grote dochter trok m even leeg. Nog steeds na Pasen. Ze blijven zo leuk. En zetten je even stil.
Sommige gelovigen zijn net als iemand op een hobbelpaard....veel beweging, weinig vooruitgang. De meest lege mensen op aarde zijn de mensen die vol zijn van zichzelf😤. Het probleem dat voor je ligt, is nooit zo groot als de persoon die achter je staat en tja , voor God is Nederland ook gewoon een ontwikkelingsland. Als je dus na Pasen nog zonder Jezus gaat,aah, dan ben je het haasje.
50dagen#schrijfselSon#cqvisje#dag20

Zo een dag dat je denkt, na de vakantie eens even rustig aan beginnen. Iedereen weet ondertussen dat ik enorm van vakantie hou en niet sta te springen om weer in het gareel, al heeft het, ja, ik weet het, een goeie kant. Dus het ging best leuk vanmorgen. De grote kinderen werden op tijd uitgezwaaid, de kleinere op tijd gebracht en onze Sieb deed nog een dagje thuis en dat worden nog wat dagjes, want ja, zijn voet wil nog niet. Dus dan ga je, yes, naar de bakker en koop je voo...r hem en voor jezelf een dikke bokkenpoot. Je mag t als vierde ook wel eens voelen hoe leuk het kan zijn na de vakantie:-). Met pleinwacht tussendoor verliep alles gladjes en harmonieus. Tot na schooltijd. Het circus komt uit en je drinkt koffie. Je vraagt gezellig iedereen om verhaal en je denkt, ai, de boodschappen moeten nog weg gebracht en ai, wat eten we bij de aardappels en oeps, de was hangt niet buiten en nu schijnt de zon! En de telefoon gaat en iemand vraagt om een leuk cadeautje en oh ja, bij Tinus zijn de eieren op. Dus de koeriers krijgen instructies, vrolijk en rap, en om half 5 de was buiten of het normaal is en om 5 uur boodschappen weg brengen naar de gezelligste van Souburg, ja, ik meen het, en dan crossend naar huis om eten te koken. tja, dan ben je pas om 7 uur klaar. Om nog een berichtje te krijgen. Son, die actie, die is leuk, kan ik mee doen? Natuurlijk, kom maar! hi hi, zo worden er niet veel pyjama's aangedaan. En voorlezen overslaan, ik dacht t niet:-). We lezen Riet en Piet. En hoe kinderlijk ook, ook ik wil weten hoe het gaat. Ik begin het geroep van boven naar beneden nu wat beu te worden en jawel, wederom gaat de telefoon, om verrast te worden door onze fan student, die al hééél lang niet gebeld heeft. Jawel, koffiepauze aan de telefoon. Kinderen, het is wel leuk als ik beneden ben, dat je dan beneden bent i.p.v. te roepen vanaf boven en als ik boven ben, boven vraag wat je te vragen hebt en niet het hele huis door, MAM, mag ik nog boterhammen? Bijna gaar zie ik de was nog buiten. Nee-ee. Maar wat verheug ik mij, zo goed als droog. Ik ga mijn stukkie schrijven en daarna, u raadt t, doe ik niks meer. Aah, wat? Trommels vullen? Morgen doe ik nog een maandag. Genieten zal ik.
50dagen#schrijfselSon#dag 21

Reacties

Populaire posts van deze blog

Zaai liefde

Of 't toch zo gaat

Toestand