kerst-stress

Dit jaar een shop voor de deur, een hele gezellige boel. Verkoop een berg leuke spulletjes voor kans-arme kindjes en dat lukt nog leuk ook. Ik geniet zo van het gerommel en feestelijke aanzicht voor mijn deur dat ik de versiering binnen wel een keer goed vind. Een enkele bal, een gezellige hartjes-slinger aan m'n befaamde takken boven tafel, eenvoud blijft t goed doen. En aangezien vier van de vijf kinderen zelf ook nog zoveel werkjes mee brengen van kerstfeest school, kerk en club hebben we zat gezelligheid. Waar het binnen namelijk niet gezellig is, voegen lichtjes dat ook niet toe. Aan al die mensen denk ik dit jaar. En ik leef mee en bid ze Vrede toe. En steek m'n handen voor ze uit. Zonder stress.

En kerst-tenu? Ook dat zal ons de stress niet geven. We openen de kast-deurtjes en kijken net zo lang tot we weer een leuke outfit passen. Ware schoonheid kwam toch van binnenuit? En kleding-vasten tenslotte stik evangelisch. Als je haar maar goed zit, ai, waren we ook te laat mee, met de afspraak voor de kapper. Dat is ook niet de eerste keer, tss, na de kerst zijn we de eersten.

Iedereen op zijne wijs, ook ik. Het mooie kerst-evangelie is onze stress toch niet waard?Vergeet niet te genieten van het wonder van het Kind. Hij kwam redden. Laat rijken gaan, vervult armen! Dan verbleekt elke stress. En is het Licht om je heen.

Een echte Kerst gewenst!

Reacties

Carlien zei…
En voor jou en je gezin natuurlijk ook een gezegende kerst!
Unknown zei…
Mooie blog! Zo Waar! Gezegende dagen! Niet alleen nu maar gewoon elke dag!

Populaire posts van deze blog

Zaai liefde

Of 't toch zo gaat

Toestand